Google Ads Kampánykezelés
Image-here-3.png

Pénztermelő Google kampányok

A Google Ads hirdetéseknek köszönhetően felkerülhetsz a Google keresések tetejére – gyakorlatilag azonnal. A Google hirdetések megjelenéséért nem, csakis a kattintásokért kell fizetni.

Az, hogy egy kattintásért mennyit kell fizetni, az nagyon eltérő, mivel a háttérben minden hirdetésmegjelenéskor lefut egy automata licitás a hirdetők között – ez határozza meg az árat és a sorrendet is.  A kattintásokért ajánlott összeg azonban nem minden: sokat számítanak a minőségi mutatók, melyeket a célzott kulcsszavak, a hirdetések és a weboldal relevanciája alapján számít ki a rendszer.

Röviden: a megfelelő kulcsszólistával, hirdetéssel és weboldallal sokkal olcsóbban lehet hirdetni a Google Ads-ben!

Honnan tudja a Google, hogy az én hirdetésemet kell megjelenítenie?

Egyszerűen: a célzott kulcsszavakból. Minden Google kampány nulladik lépése a kulcsszókutatás. Ilyenkor összegyűjtésre kerülnek azok a kifejezések (kulcsszavak), amik jól jellemzik a termékedet, szolgáltatásodat – és persze keresik is az emberek.

Persze ezen felül még sok-sok dolgot kell jól átgondoltan beállítani és időről időre felülvizsgálni (optimalizálni): demográfia, földrajzi helyek, használt eszközök, stb.

Mit kapok a pénzemért?

Először is tisztázni kell az elején, hogy két féle költségről beszélünk, ha hirdetéskezelésről van szó. 
Egyrészt van maga a hirdetési költség, amit a Google-nek fizetsz a kattintások után. Ezt természetesen Te határozod meg, hogy havonta mennyit szánsz hirdetésekre, de teszünk rá javaslatot szükség esetén.
TIPP: ha országosan szeretnél hirdetni, akkor havi 100.000 – 150.000 Ft a minimum, amivel megéri kezdeni, de vannak olyan területek, ahol ennek a többszörösére van szükség.

Másrészt ott van a Google Ads kampány kezelés díja, melyet a fiók kezeléséért és folyamatos optimalizálásáért (fiók komplexitástól függően hetente 1-3 alkalom) fizetsz Nekem. Ennek mértéke a havi költéstől függ – minél nagyobb a költés, annál több a munka is. Viszont, mivel nem kell kigazdálkodni egy több százezer forintos irodát, ezért megnyugtathatlak, hogy reális ajánlatot fogsz kapni!

FONTOS: néhány versenytárssal ellentétben mi nem kérünk plusz pénzt azért, hogy elindítsunk még egy kampányt, vagy írjunk még egy hirdetésszöveget – persze, az észszerűség határán belül.

Mire számíthatsz, ha együtt dolgozunk?

Alaposan átbeszéljük, hogy miről is szól a céged, mik a céljaid, mit szeretnél elérni. Átbeszéljük azt is, hogy mik a lehetőségek: nem fogunk mindenképp rád tukmálni se a Google, se a Facebook hirdetéseket. Őszintén meg fogjuk mondani azt is, ha szerintünk nem lenne életképes a hirdetés valamiért.

Ha voltak már korábbi próbálkozások a Google Ads területén, akkor ezeket átbeszéljük: megnézzük, mi az, ami használható és mi az, ami nem.
Tipp: sokszor csak ilyenkor derül ki, hogy milyen butagásokra ment el sok-sok pénz eddig.

Ha megállapodunk a részletekben és abban, hogy szeretnénk együtt dolgozni, akkor ezt írásos formában is megtesszük: ez véd Téged és Minket is (ráadásul törvényileg is kötelező 🙂 ).

A korábban átbeszélt célok mentén haladva felállításra kerül egy átgondolt kampánystratégia: mikor milyen üzenetet és milyen célból juttassunk el a célközönségnek.
Ugyan ekkor küldök esetlegesen módosítási kéréseket az oldallal kapcsolatban, ha nagyon szükséges.

Hiába a legzseniálisabban megalkotott stratégia, a legprofibban megírt hirdetésszöveg, ha nincs konverziómérés. Enélkül nem fogod tudni, hogy VALÓBAN eredményesek-e a kampányok – ezért ezt a lépést nagyon komolyan kell venni és a megfelelő mérési pontokat fel kell állítani.

A hirdetési kampányokat létrehozni csak egy dolog: azt finomítani, javítani, tesztelni és bővíteni kell. Folyamatosan reagálva a piacra, a szezonokra és a technológiai változásokra.

Ezekről természetesen rendszeresen Te is tájékoztatást kapsz!

Kérj ajánlatot még ma!

Ha szeretnéd, hogy mihamarabb együtt dolgozhassunk és felpörgessük a vállalkozásod forgalmát, akkor ne habozz!

Maradtak kérdéseid?

Összeszedtük azokat a kérdéseket, amik már többször felmerültek a PPC kampánykezeléssel kapcsolatban.

Természetesen, ha itt nem találsz választ, kérdezz bátran, vedd fel velünk a Kapcsolatot!

Erre nem lehet fekete-fehér választ adni. Attól függ, hogy mi a vállalkozásod profilja, céljai. Erről részletesebben olvashatsz a Google Ads vs. Facebook Ads című cikkünkben.

Az örök kérdés és számos vita kiváltója. Első körben egy gazdasági tényt tisztázni kell: pénzből lehet csak több pénzt csinálni.
Második lépésben fel kell mérni, hogy pontosan mi a célja a kampánynak: más költségkeret kell egy 2-3 kerületet érintő pizzafutár vállalkozásnak és más budget kell annak, aki a fél USA-t akarja lebombázni hirdetésekkel. Általánosságban azonban elmondható, hogy egy átlagos webshop esetén manapság havi 150-200.000 Ft a beugró szint: ez alatt drasztikusan csökken a siker esélye.

Röviden: Nem, nem jó. Ilyen ötletei általában azoknak van, akik azt hiszik, hogy a legnagyobb munka a kampányok felépítése és utána hátra lehet dőlni. Sajnos ez nem így van. Folyamatos hangolás, tesztelés, elemzés és reagálás kell ahhoz, hogy ne legyen tiszavirág életű a kampány.

Minden esetben az ügyfélé – mi csak hozzáférést kérünk a saját vállalkozáskezelőink részére – így esélyünk se lenne “ellopni” tőled se az oldalad, se semmit. Még a bekötött bankkártya adatait se látjuk, így ettől se kell félned.

Ha most nem vagy a saját fiókod, oldalad tulajdonosa (menj, ellenőrizd le gyorsan!), akkor gyorsan vond kérdőre az aktuális marketinges csapatodat.

Teljes bizonyossággal mondom, hogy NEM. Egyrészt ehhez nekem előre meg kéne hiteleznünk neked a hirdetési költséget, ami több százezer forint is lehet; másrészt ilyen esetben különféle könyvelési és adózási gondok lennének, amikről hallani se szeretnénk, nemhogy megtapasztalni.

Nekünk kizárólag a kampánykezelési díjat fizeted.

Elhiheted, hogy nem ipari kémek vagyunk – akkor azért a bevételeknél komolyabb infókat próbálnánk begyűjteni.

Egyszerűen azért van szükség ezekre az adatokra (is), mert csak ezek ismeretében lehet releváns és precíz képet kapni arról, hogy az adott kampányok működnek-e és megéri-e őket futtatni.

Itt egy egyszerű példa: adott egy webshop, ahol van 100.000 Ft hirdetési költés. Ha csak vásárlási darabszámot látunk (legyen mondjuk 50), akkor azt mondhatjuk, hogy jó a kampány, hiszen a 2.000 Ft-os ügyfélszerzés egész jó.
De ha van bevételi adat, akkor kiderülhet például, hogy ez az 50 vásárlás összesen hozott 250.000 Ft bevételt (ami valószínűleg a működési költségeket se fedezi), mert alacsony volt a kosárérték. Rögtön nem olyan jó a leányzó fekvése, ugye?