Skip to content

Google Ads Kampánykezelés

A Google Ads hirdetéseknek köszönhetően felkerülhetsz a Google keresések tetejére – gyakorlatilag azonnal. A Google hirdetések megjelenéséért nem, csakis a kattintásokért kell fizetni.

Az, hogy egy kattintásért mennyit kell fizetni, az nagyon eltérő, mivel a háttérben minden hirdetésmegjelenéskor lefut egy automata licitás a hirdetők között – ez határozza meg az árat és a sorrendet is.  A kattintásokért ajánlott összeg azonban nem minden: sokat számítanak a minőségi mutatók, melyeket a célzott kulcsszavak, a hirdetések és a weboldal relevanciája alapján számít ki a rendszer. Röviden: a megfelelő kulcsszólistával, hirdetéssel és weboldallal sokkal olcsóbban lehet hirdetni a Google Ads-ben!

“Oké – de honnan tudja a Google, hogy az én hirdetésemet kell megjelenítenie?”

Egyszerűen: a célzott kulcsszavakból. Minden Google kampány nulladik lépése a kulcsszókutatás. Ilyenkor összegyűjtésre kerülnek azok a kifejezések (kulcsszavak), amik jól jellemzik a termékedet, szolgáltatásodat – és persze keresik is az emberek.

Persze ezen felül még sok-sok dolgot kell jól átgondoltan beállítani és időről időre felülvizsgálni (optimalizálni): demográfia, földrajzi helyek, használt eszközök, stb.

“És mit kapok a pénzemért?”

Először is tisztázni kell az elején, hogy két féle költségről beszélünk, ha hirdetéskezelésről van szó. 
Egyrészt van maga a hirdetési költség, amit a Google-nek fizetsz a kattintások után. Ezt természetesen Te határozod meg, hogy havonta mennyit szánsz hirdetésekre, de teszek rá javaslatot szükség esetén.
TIPP: ha országosan szeretnél hirdetni, akkor havi 100.000 Ft a minimum, amivel megéri kezdeni, de vannak olyan területek, ahol ennek a többszörösére van szükség.

Másrészt ott van a Google Ads kampány kezelés díja, melyet a fiók kezeléséért és folyamatos optimalizálásáért (fiók komplexitástól függően hetente 1-3 alkalom) fizetsz Nekem. Ennek mértéke a havi költéstől függ – minél nagyobb a költés, annál több a munka is. Viszont, mivel nem kell kigazdálkodnom egy több százezer forintos irodát, valamint 3-4-10 alkalmazottat, ezért megnyugtathatlak, hogy reális ajánlatot fogsz kapni!

FONTOS: néhány versenytársammal és PPC ügynökséggel ellentétben én nem kérek plusz pénzt azért, hogy elindítsak még egy kampányt, vagy írjak még egy hirdetésszöveget – persze, az észszerűség határán belül. Mint ahogy a konverziómérés beállításáért, javításáért se számítok fel plusz díjat!

Tetszik, amit olvastál? Szeretnél velem dolgozni?