Tűpontos célzás, sok lehetőség
A Facebook hirdetéseknek köszönhetően nagy számban érheted el meglehetősen nagy pontossággal a célcsoportodat. A Google hirdetésekhez hasonlóan, a Facebook-ra is igaz, hogy alapvetően megjelenéséért nem, csakis a kattintásokért kell fizetni.
Rendszeresen lehet találkozni az alábbi állításokkal különféle marketing fórumokon: „a Facebooknak annyi”, „kiddurant a FB lufi”, „A Face-en hirdetni pénzégetés”. Ezeket általában olyanok hangoztatják, akik vagy soha nem is használták JÓL a Facebook adta marketing lehetőségeket, vagy sajnos rossz embert bíztak meg vele.
TÉNY: a Facebook hirdetések nem valók mindenkinek. Például egy SOS autómentéssel foglalkozó vállalkozó nehezen fog ott ügyfelet szerezni, hiszen ha valaki lerohad az út mentén, nem a FB-ot bökögeti. Ezért is kell jól megismerni a célközönséget!
Célzás, célzás és célzás
Jól végiggondolt célcsoport (célcsoportok) nélkül nekivágni a Facebook kampányok indításának olyan, mint a fotelből felkelve nevezni a Marathonra: meg lehet próbálni, de gyors és fájdalmas szenvedés és kudarc lesz az eredménye.
Vegyünk egy egyszerű példát: egy olyan autót akarsz eladni, ami egyszerre nagyon gyors és sportos, biztonságos és akár 7 személy is belefér kényelmesen – attól most tekintsünk el, hogy ilyen nem létezik.
Ebben az esetben teljesen más kommunikációra (hirdetésszöveg, képi világ, landing oldal) van szükség pl azoknál, akiknek családjuk van, mert nekik a 7 személyes tulajdonság lesz a nyerő; ezzel szemben a gyors és sportos autót keresőket megint más üzenettel tudod megfogni.
Minél jobban meg tudod fogalmazni a célcsoportot, annál jobb eredményeket lehet elérni!
Másodszor a Facebook felhasználók gyakorlatilag önmaguk nyilatkoznak az érdeklődési köreikről, életeseményeikről: ezeket pedig (persze anonim módon) célzási beállításként lehet alkalmazni – így, ha neked például kisbabás terméked van, akkor célzottan lehet mutatni olyan nőknek a termékedet, akiknek 0-1 év közti gyereke van!
Persze ezen felül még sok-sok dolgot kell jól átgondoltan beállítani és időről időre felülvizsgálni (optimalizálni): demográfia, földrajzi helyek, használt eszközök, stb.
Mit kapsz a pénzedért?
Először is tisztázni kell az elején, hogy két féle költségről beszélünk, ha hirdetéskezelésről van szó.
Egyrészt van maga a hirdetési költség, amit a Facebooknak fizetsz a kattintások után. Ezt természetesen Te határozod meg, hogy havonta mennyit szánsz hirdetésekre, de teszek rá javaslatot igény esetén.
TIPP: ha országosan szeretnél hirdetni, akkor havi 150.000 Ft a minimum, amivel megéri kezdeni, de vannak olyan területek, ahol ennek a többszörösére van szükség.
Másrészt ott van a Facebook kampány kezelés díja, melyet a fiók kezeléséért és folyamatos optimalizálásáért (fiók komplexitástól függően hetente 1-3 alkalom) fizetsz Nekünk. Ennek mértéke a havi költéstől függ – minél nagyobb a költés, annál több a munka is. Viszont, mivel nem kell kigazdálkodni egy több százezer forintos irodát, ezért megnyugtathatlak, hogy reális ajánlatot fogsz kapni!
FONTOS: néhány versenytárssal ellentétben mi nem kérünk plusz pénzt azért, hogy elindítsunk még egy kampányt, vagy írjunk még egy hirdetésszöveget, esetleg összerakjunk egy új képet a hirdetéshez – persze, az észszerűség határán belül.
Kérj ajánlatot még ma!
Ha szeretnéd, hogy mihamarabb együtt dolgozhassunk és felpörgessük a vállalkozásod forgalmát, akkor ne habozz!
Maradtak kérdéseid?
Összeszedtük azokat a kérdéseket, amik már többször felmerültek a Facebook kampánykezeléssel kapcsolatban.
Természetesen, ha itt nem találsz választ, kérdezz bátran, vedd fel velünk a Kapcsolatot!
Erre nem lehet fekete-fehér választ adni. Attól függ, hogy mi a vállalkozásod profilja, céljai. Erről részletesebben olvashatsz a Google Ads vs. Facebook Ads című cikkben.
Az örök kérdés és számos vita kiváltója. Első körben egy gazdasági tényt tisztázni kell: pénzből lehet csak több pénzt csinálni.
Második lépésben fel kell mérni, hogy pontosan mi a célja a kampánynak: más költségkeret kell egy 2-3 kerületet érintő pizzafutár vállalkozásnak és más budget kell annak, aki a fél USA-t akarja lebombázni hirdetésekkel. Általánosságban azonban elmondható, hogy egy átlagos webshop esetén manapság havi 150-200.000 Ft a beugró szint: ez alatt drasztikusan csökken a siker esélye.
Röviden: Nem, nem jó. Ilyen ötletei általában azoknak van, akik azt hiszik, hogy a legnagyobb munka a kampányok felépítése és utána hátra lehet dőlni. Sajnos ez nem így van. Folyamatos hangolás, tesztelés, elemzés és reagálás kell ahhoz, hogy ne legyen tiszavirág életű a kampány.
Minden esetben az ügyfélé – mi csak hozzáférést kérünk a saját vállalkozáskezelőink részére – így esélyünk se lenne „ellopni” tőled se az oldalad, se semmit. Még a bekötött bankkártya adatait se látjuk, így ettől se kell félned.
Ha most nem vagy a saját fiókod, oldalad tulajdonosa (menj, ellenőrizd le gyorsan!), akkor gyorsan vond kérdőre az aktuális marketinges csapatodat.
Teljes bizonyossággal mondom, hogy NEM. Egyrészt ehhez nekünk előre meg kéne hiteleznem neked a hirdetési költséget, ami több százezer forint is lehet; másrészt ilyen esetben különféle könyvelési és adózási gondok lennének, amikről hallani se szeretnénk, nemhogy megtapasztalni.
Nekünk kizárólag a kampánykezelési díjat fizeted.
Elhiheted, hogy nem ipari kémek vagyunk – akkor azért a bevételeknél komolyabb infókat próbálnánk begyűjteni.
Egyszerűen azért van szükség ezekre az adatokra (is), mert csak ezek ismeretében lehet releváns és precíz képet kapni arról, hogy az adott kampányok működnek-e és megéri-e őket futtatni.
Itt egy egyszerű példa: adott egy webshop, ahol van 100.000 Ft hirdetési költés. Ha csak vásárlási darabszámot látunk (legyen mondjuk 50), akkor azt mondhatjuk, hogy jó a kampány, hiszen a 2.000 Ft-os ügyfélszerzés egész jó.
De ha van bevételi adat, akkor kiderülhet például, hogy ez az 50 vásárlás összesen hozott 250.000 Ft bevételt (ami valószínűleg a működési költségeket se fedezi), mert alacsony volt a kosárérték. Rögtön nem olyan jó a leányzó fekvése, ugye?