Skip to content

Facebook Ads Kampánykezelés

A Facebook hirdetéseknek köszönhetően nagy számban érheted el meglehetősen nagy pontossággal a célcsoportodat. A Google hirdetésekhez hasonlóan, a Facebook-ra is igaz, hogy alapvetően megjelenéséért nem, csakis a kattintásokért kell fizetni.

“Rendben van. De honnan tudja a Facebook, hogy ki az én célcsoportom?”

Először is, ezt Neked (pontosabban Neked és Nekem) kell meghatározni. Bár a pontos megfogalmazás a “célcsoportok” lenne, többesszámban, hiszen szinte BIZTOS, hogy nem használhatod mindenkinek ugyan azt a kommunikációt, ugyan azt a kreatívot. 

Vegyünk egy egyszerű példát: egy olyan autót akarsz eladni, ami egyszerre nagyon gyors és sportos, biztonságos és akár 7 személy is belefér kényelmesen – attól most tekintsünk el, hogy ilyen nem létezik 🙂
Ebben az esetben teljesen más kommunikációra (hirdetésszöveg, képi világ, landing oldal) van szükség pl azoknál, akiknek családjuk van, mert nekik a 7 személyes tulajdonság lesz a nyerő; ezzel szemben a gyors és sportos autót keresőket megint más üzenettel tudod megfogni.
Minél jobban meg tudod fogalmazni a célcsoportot, annál jobb eredményeket lehet elérni!

Másodszor a Facebook felhasználók gyakorlatilag önmaguk nyilatkoznak az érdeklődési köreikről, életeseményeikről: ezeket pedig (persze anonim módon) célzási beállításként lehet alkalmazni – így, ha neked például kisbabás terméked van, akkor célzottan lehet mutatni olyan nőknek a termékedet, akiknek 0-1 év közti gyereke van!

Persze ezen felül még sok-sok dolgot kell jól átgondoltan beállítani és időről időre felülvizsgálni (optimalizálni): demográfia, földrajzi helyek, használt eszközök, stb.

“És mit kapok a pénzemért?”

Először is tisztázni kell az elején, hogy két féle költségről beszélünk, ha hirdetéskezelésről van szó. 
Egyrészt van maga a hirdetési költség, amit a Facebooknak fizetsz a kattintások után. Ezt természetesen Te határozod meg, hogy havonta mennyit szánsz hirdetésekre, de teszek rá javaslatot igény esetén.
TIPP: ha országosan szeretnél hirdetni, akkor havi 100.000 Ft a minimum, amivel megéri kezdeni, de vannak olyan területek, ahol ennek a többszörösére van szükség.

Másrészt ott van a Facebook kampány kezelés díja, melyet a fiók kezeléséért és folyamatos optimalizálásáért (fiók komplexitástól függően hetente 1-3 alkalom) fizetsz Nekem. Ennek mértéke a havi költéstől függ – minél nagyobb a költés, annál több a munka is. Viszont, mivel nem kell kigazdálkodnom egy több százezer forintos irodát, valamint 3-4-10 alkalmazottat, ezért megnyugtathatlak, hogy reális ajánlatot fogsz kapni!

FONTOS: néhány versenytársammal és PPC ügynökséggel ellentétben én nem kérek plusz pénzt azért, hogy elindítsak még egy kampányt, vagy írjak még egy hirdetésszöveget, esetleg összerakjak egy új képet a hirdetéshez – persze, az észszerűség határán belül. Mint ahogy a konverziómérés beállításáért, javításáért se számítok fel plusz díjat!

Tetszik, amit olvastál? Szeretnél velem dolgozni?